Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

25. mája 2007

V úzkych monackých uličkách znovu formula 1



Počas víkendu sa v Monaku uskutoční piate podujatie sezóny MS formuly 1 a všetci sa zhodujú na tom, že aj v tohtoročných pretekoch v úzkych uličkách malého kniežactva bude hrať veľkú rolu ...



Zdieľať

MONAKO 25. mája (WEBNOVINY) - Počas víkendu sa v Monaku uskutoční piate podujatie sezóny MS formuly 1 a všetci sa zhodujú na tom, že aj v tohtoročných pretekoch v úzkych uličkách malého kniežactva bude hrať veľkú rolu kvalifikácia. Mestský okruh v Monaku síce ponúka veľa oku lahodiacich pohľadov pre divákov, prakticky tam však niet dobrého miesta na predbiehanie, preto bude veľmi dôležitým momentom umiestnenie na štartovom rošte a potom štart. O víťazovi tak rozhodne stratégia a taktika tímu počas celého víkendu. Samozrejme, na úzkych cestách, ktoré niekedy ani nespĺňajú bezpečnostné kritériá, sa vypomstí aj najmenšia chyba. O výsledkoch nerozhoduje najsilnejšie auto, ale jazdecké umenie pilota. Aj preto mohol v roku 1996 šokujúco vyhrať Francúz Olivier Panis z tímu Ligier, ktorý triumfoval po tom, ako do cieľa prišli len traja pretekári.

Jazdci F1 zavítajú do prímorského kniežatstva na juhu Francúzska už po 65. raz, od roku 1955 sa tu jazdí bez prestávky. Na preteky v Monte Carle sa pravidelne schádza svetová smotánka športu, kultúry, šoubiznisu, a to štýlovo na svojich jachtách, takže burácanie motorov sleduje z prístavu na Stredozemnom mori. Pre mnohých pilotov je VC Monaka prakticky aj domácou, keďže v Monte Carle majú trvalé bydlisko. Zákruty a úseky Ste devote, Mirabeau, Casino, vlásenka Loews či tunel patria ku koloritu pretekov na 3340 m dlhom okruhu. Keďže ide o najkratší okruh v seriáli MS, jazdí sa na 78 kôl, čo je zasa najviac. Celková dĺžka pretekov je vzhľadom na náročnosť trate 260,520 km, čo je najmenej zo všetkých veľkých cien.

V tejto sezóne na tratiach formuly 1 doteraz dominovali tímy Ferrari a McLaren. V Monaku sa čaká ďalší diel ich súboja, aj keď tentoraz môžu karty zamiešať aj piloti iných tímov. Stratégovia jednotlivých stajní budú mať problémy zvoliť správnu taktiku, po novom aj keď vyjde na trať safety car, na rozdiel od minulých rokov nemôžu ísť autá hneď do boxov. V McLarene vládne pred pretekmi spokojnosť, zásluhou Lewisa Hamiltona a Fernanda Alonsa sú vo vedení v hodnotení MS a na prvom mieste je stajňa aj v Pohári konštruktérov. Alonso navyše obhajuje v Monaku vlaňajšie prvenstvo, vtedy však jazdil v tíme Renault. "V Monaku je naším cieľom jednoznačne pódiové umiestnenie. Nemôžeme stratiť veľa bodov. Ferrari je veľmi ťažké zdolať," hovorí Fernando Alonso. Ferrari sa v posledných rokoch v Monte Carle nedarí, naposledy tu "červení" vyhrali v roku 2001. Räikkönen však ešte ako pilot McLarenu v monackých uličkách vyhral v roku 2005. "Na tie preteky nezabudnem. V Monaku budem pretekať už siedmykrát, prvýkrát za Ferrari. Táto veľká cena má svoje čaro, je vždy výzvou jazdiť v úzkych uličkách mesta. Bolo by skvelé, ak by sa mi teraz podarilo vyhrať. Najideálnejšie by bolo, keby som vyhral kvalifikáciu a potom aj veľkú cenu," hovorí Räikkönen.

Kým počas tréningov a kvalifikácie by malo byť teplé, slnečné počasie, v pretekoch v nedeľu od 14.00 h sa očakávajú aj dažďové kvapky, ktoré by súťaž ešte viac zdramatizovali. "V Monaku sa nesmiete dopustiť chýb. Na mokrej ceste sa riziko ešte zvyšuje, ale je v podstate jedno, či jazdíte na suchu alebo mokrej trati," povedal Räikkönenov tímový kolega Felipe Massa.


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Červeno-čierna časť Milána vo vytržení, Interisti trpia
<< predchádzajúci článok
Cibulková postúpila do finále kvalifikácie