|  | 
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|  | ||||||
|  Piatok  31.10.2025 | Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
|  | ||||||
|  Meniny má Aurélia | Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
|  Úvodná strana |  Včera  Archív správ  Nastavenia |  |  Kontakt |  Inzercia | 
|  | 
10. apríla 2011
Výtlkov na cestách kraja je viac ako vlani
Výtlkov na cestách Nitrianskeho samosprávneho kraja je po zime viac ako vlani. Spôsobili to dlhotrvajúce dažde a povodne v roku 2010, následkom ktorých sa ...
Zdieľať
 Foto: Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher NITRA 9. apríla (WEBNOVINY) – Výtlkov na cestách Nitrianskeho samosprávneho kraja je po zime viac ako vlani. Spôsobili to dlhotrvajúce dažde a povodne v roku 2010, následkom ktorých sa cesty podmáčali. Cez zimu potom podložie pod cestami zamrzlo a vytvorilo sa množstvo jám. Druhým negatívnym faktorom je nadmerné zaťaženie ciest kamiónovou dopravou, ktoré v snahe vyhnúť sa plateniu mýta jazdia radšej po cestách druhej a tretej triedy. „Tieto cesty nie sú konštrukčne stavané na takúto intenzívnu ťažkú nákladnú dopravu. Dôsledkom je množstvo výtlkov, rozpad krajníc a dochádza aj k sieťovému rozpadu celej cesty,“ uviedol pre agentúru SITA Stanislav Ďurica z odboru dopravy Nitrianskeho samosprávneho kraja. Cesty zároveň poškodzujú kamióny, ktoré zásobujú výstavbu rýchlostnej cesty R1. Dodávateľ stavby Granvia Construction prisľúbil, že to, čo poškodil, opraví na vlastné náklady.
 Foto: Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher NITRA 9. apríla (WEBNOVINY) – Výtlkov na cestách Nitrianskeho samosprávneho kraja je po zime viac ako vlani. Spôsobili to dlhotrvajúce dažde a povodne v roku 2010, následkom ktorých sa cesty podmáčali. Cez zimu potom podložie pod cestami zamrzlo a vytvorilo sa množstvo jám. Druhým negatívnym faktorom je nadmerné zaťaženie ciest kamiónovou dopravou, ktoré v snahe vyhnúť sa plateniu mýta jazdia radšej po cestách druhej a tretej triedy. „Tieto cesty nie sú konštrukčne stavané na takúto intenzívnu ťažkú nákladnú dopravu. Dôsledkom je množstvo výtlkov, rozpad krajníc a dochádza aj k sieťovému rozpadu celej cesty,“ uviedol pre agentúru SITA Stanislav Ďurica z odboru dopravy Nitrianskeho samosprávneho kraja. Cesty zároveň poškodzujú kamióny, ktoré zásobujú výstavbu rýchlostnej cesty R1. Dodávateľ stavby Granvia Construction prisľúbil, že to, čo poškodil, opraví na vlastné náklady.V rozpočte na rok 2011 má kraj na bežnú údržbu ciest druhej a tretej triedy vyčlenených 9 715 715 eur, čo je o 8,97 percenta viac ako v roku 2010. Tieto finančné prostriedky nie sú rozdelené zvlášť na zimnú a letnú údržbu ciest. Cez zimu regionálne správy a údržby ciest priebežne opravovali výtlky obaľovanou zmesou za studena a od 22. marca začali výtlky opravovať zmesou za tepla. Prioritou sú cesty prvej triedy, opravili však aj úseky ciest druhej a tretej triedy. V najbližšom čase prídu na rad najkritickejšie úseky ciest druhej a tretej triedy.


 Regióny
 Regióny


 Mobilná verzia
 Mobilná verzia 
  
 

