Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. júna 2025

Sociálna poisťovňa rozširuje svoje služby, v elektronickom účte prináša tri nové proklientske funkcie



Sociálna poisťovňa pokračuje v rozširovaní elektronizácie svojich služieb a v Elektronickom účte poistenca (EUP) ...



Zdieľať
67c9b570069eb455610933 676x451 11.6.2025 (SITA.sk) - Sociálna poisťovňa pokračuje v rozširovaní elektronizácie svojich služieb a v Elektronickom účte poistenca (EUP) zavádza tri nové proklientske funkcionality.

Moderná komunikácia


Klienti môžu po novom prostredníctvom platobnej brány jednoducho a rýchlo uhrádzať poistné a nedoplatky, sledovať stav konania o dôchodkovej dávke a zistiť informatívnu sumu dávky v nezamestnanosti. Služby EUP aktuálne využíva viac ako 400-tisíc poistencov.

„Takto si predstavujem modernú komunikáciu s občanom. Bez chodenia po úradoch sa dozviete všetky dôležité informácie pre prípravu na dôchodok, cez jeho informatívnu výšku, až po budúcu dôchodkovú prognózu v roku 2026," uviedol minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš. Zároveň vyzval občanov, aby si aktivovali elektronický účet poistenca.

Prvou novinkou je platobná brána, ktorú môžu po zamestnávateľoch využívať aj živnostníci, samostatne zárobkovo činné osoby a dobrovoľne poistené osoby.

„Platobná brána sa stáva rýchlou a pohodlnou cestou k úhrade poistného a nedoplatkov. Veríme, že našim poistencom zatraktívni a zjednoduší plnenie si povinností. Vďaka našej novinke si ich môžu vybaviť pár klikmi v užívateľsky prívetivom online prostredí," zdôraznil generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška. Platba prebieha prostredníctvom Štátnej pokladnice a je možná aj cez Google Pay či Apple Pay.

Dôchodková dávka


Druhou novinkou je možnosť sledovať stav konania o dôchodkovej dávke. „Naši občania si po podaní žiadosti o dôchodok v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne môžu v záložke EUP Konanie o dôchodkovej dávke jednoducho a bez ďalšieho zdržiavania a kontaktovania našich kolegov priebežne podľa svojich potrieb sledovať, v akom štádiu je vybavovanie ich žiadosti a čo sa s ňou aktuálne deje," vysvetlil riaditeľ Sekcie dôchodkového poistenia Martin Hloušek.

Tretia novinka umožňuje klientom v záložke „Poistenie v nezamestnanosti“ zistiť informatívnu sumu dávky v nezamestnanosti. „Výpočet dennej dávky v nezamestnanosti je totiž orientačný a informatívny, keďže nárok na dávku Sociálna poisťovňa v zmysle zákona posudzuje až po zaevidovaní žiadosti," uviedla riaditeľka odboru poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia Janette Trudmanová.

Sociálna poisťovňa s proklientskou službou EUP už trikrát obhájila pozíciu najlepšieho projektu v kategórii digitalizácia spoločnosti na konferencii ITAPA. „Som rád, že klient a jeho potreby sú na prvom mieste a že pri vývoji nových služieb na to v súlade s našou stratégiou myslia a konajú," dodal generálny riaditeľ Michal Tariška.


Zdroj: SITA.sk - Sociálna poisťovňa rozširuje svoje služby, v elektronickom účte prináša tri nové proklientske funkcie © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Susko podal dovolanie v prípade odsúdeného Zoroslava Kollára, o veci by mal rozhodovať Najvyšší súd
<< predchádzajúci článok
Uzbekistan sa otvára nový príležitostiam, podľa Sakovej sa slovenské firmy chcú presadiť na ich trhu – FOTO